Protokół nr 28

P R O T O K Ó Ł  Nr XXVIII/05
z sesji Rady Gminy Rypin
odbytej w dniu 28 października 2005 r.


            XXVIII  sesja  Rady  Gminy  Rypin  odbyła  się  w  dniu  28 października  2005 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rypin i trwała od godz. 9:30 do godz. 11:00.
 
         Sesji przewodniczył Piotr Pawłowski – przewodniczący Rady Gminy Rypin.
 
         Przewodniczący rady Piotr Pawłowski dokonał otwarcia XXVIII sesji Rady Gminy Rypin oraz powitał wszystkich obecnych.
 
Przewodniczący rady Piotr Pawłowski stwierdził, że na ustawowy skład 15 radnych rady gminy w sesji uczestniczy 13 radnych.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
 
W trakcie obrad na sesję przybył radny Stanisław Błaszkiewicz.
Nieobecny na sesji był radny Adam Szalkowski.
 
Ponadto w sesji uczestniczyli :
1/ Ryszard Potwardowski – wójt,
2/ Jan Kwiatkowski – sekretarz gminy,
3/ Zofia Milarska – skarbnik gminy,
4/ Marianna Jesionkowska – inspektor urzędu gminy,
5/ Tomasz Jezierski –  prezes Zarządu Gminnego Związku OSP w Rypinie,
6/ sołtysi według załączonej do protokołu listy.
 
Przewodniczący rady Piotr Pawłowski przedstawił następujący porządek obrad XXVIII sesji rady gminy :
 
1. Przyjęcie   protokołu   z   obrad   XXVII   sesji   rady  gminy  odbytej  w  dniu    
    20 września 2005 roku.  

2. Ustalenie   opłaty  za  wodę  pobieraną  z  urządzeń  zbiorowego  zaopatrzenia
    w wodę
    a) opinia komisji,
    b) pytania, uwagi,
    c)  projekt uchwały w sprawie opłaty za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego
        zaopatrzenia w wodę.
 
3. Ustalenie opłaty za ścieki wprowadzane do urządzeń kanalizacyjnych
    a) opinia komisji,
    b) pytania, uwagi,
    c) projekt  uchwały  w  sprawie  opłaty  za  ścieki  wprowadzane  do urządzeń
        kanalizacyjnych.
 
4. Wyrażenie zgody na nabycie nieruchomości
    a) opinia komisji,
    b) pytania, uwagi,
    c) projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.
 
5. Ustalenie poboru podatków w drodze inkasa w formie ryczałtu kwartalnego
    a) opinia komisji,
    b) pytania, uwagi,
    c)  projekt uchwały w sprawie poboru podatków w drodze inkasa w formie ryczałtu
        kwartalnego.
 
6. Wprowadzenie zmian w budżecie gminy na 2005 rok
    a) pytania, uwagi,
    b) projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy na
        2005 rok.
 
7. Informacja o oświadczeniach majątkowych
    a) informacja przewodniczącego rady,
    b) informacja wójta.
 
8. Informacja wójta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
 
9. Wolne wnioski, zapytania i informacje
    a) zgłaszanie wniosków, pytań,
    b) udzielanie odpowiedzi na zgłoszone wnioski, pytania.
 
10. Zakończenie obrad XXVIII sesji rady gminy.  

Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag.

Porządek obrad :

Do p-ktu 1-go         
Przewodniczący rady gminy Piotr Pawłowski poddał pod głosowanie przyjęcie  protokołu  z  XXVII  sesji rady gminy odbytej  w dniu 20 września 2005 r. Radni  nie  wnieśli  uwag  do  protokołu  i  w głosowaniu jawnym, jednogłośnie ( 13 głosów „za” ) przyjęli protokół z XXVII sesji.
 
 
Do p-ktu 2-go
Wójt Ryszard Potwardowski przedłożył wniosek o ustalenie na 2006 rok opłaty za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia zgodnie z kalkulacją kosztów produkcji w wysokości 2,85 zł za 1m 3 bez podatku VAT. Zwrócił uwagę na potrzebę oszczędzania wody z uwagi na niewielkie zasoby wody i małe opady deszczu w ostatnich latach. Mieszkańcy, którzy do tej pory korzystali z własnych studni, składają wnioski o włączenie do sieci gminnej, bo studnie wysychają. Częściowym rozwiązaniem problemu są przydomowe zbiorniki wodne, do których budowy gmina udziela dofinansowania. Stwierdził, że woda nie jest szanowana, bo jest zbyt tania. Używa się jej do podlewania ogródków i mycia maszyn. Koszty produkcji wody są duże między innymi dlatego, że wzrosły koszty amortyzacji.
 
Na sesję przybył radny Stanisław Błaszkiewicz.
 
Do p-ktu 2-go a
Przewodniczący komisji rolnictwa Edward Cichacki przedstawił wniosek komisji o ustalenie opłaty za wodę w wysokości 1,59 zł za 1 m3 + 7% podatku VAT.
 
Do p-ktu 2-go b
Nie zgłoszono innych wniosków, uwag dotyczących opłaty za wodę.
 
         Przewodniczący rady Piotr Pawłowski poddał zgłoszone wnioski pod głosowanie jawne.
Za wnioskiem wójta dotyczącym ustalenia opłaty za 1 m3 wody w wysokości 2,85 zł netto nie głosował żaden radny, 12 radnych było przeciwnych, a 2 radnych wstrzymało się od głosu.
Za wnioskiem komisji rolnictwa dotyczącym ustalenia opłaty za 1 m3 wody w wysokości 1,59 zł netto głosowało 13 radnych , a 1 radny wstrzymał się od głosu.
Przewodniczący rady poinformował, że rada gminy przyjęła wniosek komisji rolnictwa.
 
Do p-ktu 2-go c
Przewodniczący   rady   Piotr  Pawłowski  przedstawił  projekt  uchwały w sprawie opłaty za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę, a następnie poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i w głosowaniu jawnym, jednogłośnie ( 14 głosów „za” ) uchwałę przyjęli do realizacji.
Uchwała nr XXVIII/139/05 stanowi załącznik do protokołu.
 
Do p-ktu 3-go
Wójt Ryszard Potwardowski przedłożył wniosek o ustalenie na 2006 rok opłaty za ścieki wprowadzane do urządzeń kanalizacyjnych zgodnie z kalkulacją kosztów w wysokości 9,45 zł za 1 m3 netto. Wyjaśnił, że do kalkulacji kosztów były brane wyłącznie koszty odbioru ścieków ze Starorypina, przy czym wysokie były koszty inwestycji, a niewiele gospodarstw włączonych do sieci kanalizacyjnej.
 
Do p-ktu 3-go a
Przewodniczący komisji rolnictwa Edward Cichacki przedstawił wniosek komisji o ustalenie opłaty za ścieki w wysokości 1,78 zł za 1 m3 + 7 % podatku VAT. Podobnie jak przy opłacie za wodę, proponuje się 20 % podwyżki w stosunku do roku 2005.
 
Do p-ktu 3-go b
Nie zgłoszono innych wniosków, uwag dotyczących opłaty za wodę.
 
         Przewodniczący rady Piotr Pawłowski poddał zgłoszone wnioski pod głosowanie jawne.
Za wnioskiem wójta dotyczącym ustalenia opłaty za ścieki w wysokości 9,45 zł netto  za  1  m3  nie  głosował  żaden  radny,  11  radnych  było  przeciwnych,  a 3 radnych wstrzymało się od głosu.
Za wnioskiem komisji rolnictwa dotyczącym ustalenia opłaty za ścieki w wysokości 1, 78 zł netto za 1 m3 głosowało 12 radnych, a 2 radnych wstrzymało się od głosu.
Przewodniczący rady poinformował, że rada gminy przyjęła wniosek komisji rolnictwa.
 
Do p-ktu 3-go c
Przewodniczący rady gminy Piotr Pawłowski przedstawił projekt uchwały w sprawie opłaty za ścieki wprowadzane do urządzeń kanalizacyjnych, a następnie poddał projekt pod głosowanie.
Radni   do   projektu  uchwały  nie  wnieśli  uwag  i  w  głosowaniu  jawnym,  13 głosami „za” i 1 głosem „wstrzymującym” uchwałę przyjęli do realizacji.
Uchwała nr XXVIII/140/05 stanowi załącznik do protokołu.
 
Do p-ktu 4-go
Wójt Ryszard Potwardowski przedłożył wniosek o wyrażenie zgody na nieodpłatne nabycie od Skarbu Państwa nieruchomości niezabudowanej położonej w Stępowie tzw. „lotniska”. Gmina chce wystąpić do wojewody o przekazanie gminie działki z przeznaczeniem pod ćwiczenia ochotniczych straży pożarnych i boisko sportowe.
 
Do p-ktu 4-go a
Przewodniczący komisji rolnictwa Edward Cichacki przedstawił pozytywną opinię komisji dotyczącą projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.
 
Do p-ktu 4-go b
Nie zgłoszono pytań, uwag.
 
Do p-ktu 4-go c
Przewodniczący rady gminy Piotr Pawłowski przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości, a następnie poddał projekt pod głosowanie.
Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i w głosowaniu jawnym, jednogłośnie ( 14 głosów „za” ) uchwałę przyjęli do realizacji.
Uchwała nr XXVIII/141/05 stanowi załącznik do protokołu.
 
Do p-ktu 5-go
Wójt Ryszard Potwardowski przedłożył wniosek o ustalenie poboru podatków w drodze inkasa w formie ryczałtu kwartalnego. Poinformował, że w ryczałcie uwzględnia się prowadzenie przez sołtysów zbiórki opłat za wodę. Dzięki ich działaniom ściągalność opłat wzrosła do ponad 90 %, za co sołtysom podziękował. Proponuje podwyżkę ryczałtu średnio o 5 %. Projekt przewiduje kilka stawek podwyżki tj. 20 zł, 30 zł i 50 zł. Kilku sołtysom proponuje pozostawić stawki wynagrodzenia na poziomie dotychczasowym. Ponadto wójt poinformował, że projekt podwyżek został omówiony z sołtysami.
 
Sołtysi potwierdzili, że są im znane proponowane stawki ryczałtu.
 
Do p-ktu 5-go a
Przewodniczący komisji rolnictwa Edward Cichacki poinformował, że komisja zdaje sobie sprawę, że wkład pracy sołtysów nie jest jednakowy. Komisja rolnictwa proponuje, aby tym sołtysom, którym wójt proponuje zwiększenie ryczałtu o 50 zł, podwyższyć o 40 zł, natomiast tym sołtysom, którym wójt proponuje pozostawić ryczałt na dotychczasowym poziomie, podwyższyć o 10 zł.
 
Do p-ktu 5-go b

W dyskusji głos zabrali :

1. Wiesława Sokołowska – radna,
    Zwróciła uwagę na to, że sołtysi z Balina i Starorypina mają więcej pracy
    z uwagi na pobieranie opłat za ścieki i w związku z tym więcej problemów.
    Uważała za zasadne tym sołtysom udzielić większej podwyżki.
 
2. Piotr Pawłowski – przewodniczący rady
    Proponował „nie bawić się w Janosika” i wnioskował, aby przyjąć propozycję
    wójta dotyczącą sołtysów, którym proponuje się 50 zł podwyżki.  Tym
    sołtysom, którym wójt nie proponuje podwyżki, przyznać po 20 zł.
 
3. Paweł Kwiatkowski – radny,
    Stwierdził, że trudno zmierzyć pracę sołtysa. Jego głównym zadaniem nie jest
    zbieranie podatków lecz integracja środowiska wiejskiego. Podwyżki
    wynagrodzenia są sprawą uznaniową. Wyraził swój negatywny stosunek do
    takiego sposobu ustalania wynagrodzenia.
 
4. Piotr Pawłowski – przewodniczący rady
    Przypomniał, że nie ma możliwości ustalenia wynagrodzenia z tytułu poboru
    opłat za wodę. Wypracowany został taki system wynagradzania sołtysów.
    W ocenie wójta i radnych sołtysi „spisali się na medal”. Uważał, że udzielone
    podwyżki wynagrodzenia wszystkich sołtysów zmotywują do pracy.
    Wycofał swój wniosek dotyczący podwyżki wynagrodzenia dla sołtysów.
 
         Przewodniczący rady Piotr Pawłowski poddał wnioski dotyczące podwyżki wynagrodzenia dla sołtysów pod głosowanie jawne.
Za wnioskiem wójta nie głosował żaden radny, 9 radnych było przeciwnych, a 5 radnych wstrzymało się od głosu.
Za wnioskiem komisji rolnictwa głosowało 6 radnych, 5 radnych było przeciwnych, a 3 radnych wstrzymało się od głosu.
Przewodniczący rady poinformował, że rada gminy przyjęła wniosek komisji rolnictwa.
 
5. Stefan Wiśniewski – sołtys wsi Sadłowo
    Stwierdził, że rezygnuje ze swojej podwyżki w wysokości 50 zł. Uważał, że
    10 zł, to „podwyżka wstydu warta”. Poinformował, że poświęcił się pracy
    społecznej i dopóki będzie sołtysem, będzie wykonywał swoje obowiązki.
    Poinformował, że ma duże sołectwo, rozległy teren i do rozwiezienia 130
    nakazów podatkowych. Są natomiast sołectwa gdzie nakazów jest 30.
    Uważał, że w tym wypadku należy przyznać wszystkim sołtysom po 20 zł
    podwyżki, albo nie dawać jej w ogóle.
 
6. Jadwiga Podgórska – sołtys wsi Borzymin
    Stwierdziła, że nie chce takiej podwyżki wynagrodzenia.
 
7. Piotr Pawłowski – przewodniczący rady
    Przypomniał, że zmiany wynagrodzenia sołtysów były omówione z wójtem.
    Poinformował, że wnioski w sprawie zrzeczenia się podwyżki wynagrodzenia
    należy kierować do wójta.
 
Do p-ktu 5-go c
Przewodniczący rady gminy Piotr Pawłowski przedstawił projekt uchwały w sprawie poboru podatków w drodze inkasa w formie ryczałtu kwartalnego, a następnie poddał projekt pod głosowanie.
Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i w głosowaniu jawnym, 10 głosami „za”, 1 głosem „przeciw” i 3 głosami „wstrzymującymi” uchwałę przyjęli do realizacji.
Uchwała nr XXVIII/142/05 stanowi załącznik do protokołu.
 
Do p-ktu 6-go
Wójt Ryszard Potwardowski omówił propozycję zmian w budżecie gminy na 2005 rok. Poinformował, że zmiany w budżecie w dużym stopniu związane są z tym, że gmina nie otrzymała planowanych na dwie inwestycje środków z funduszy strukturalnych. W budżecie proponuje się między innymi zwiększyć wydatki na budowę wodociągu, modernizację stacji uzdatniania wody w Starorypinie oraz na pokrycie w 50 % kosztów zakupu karosacji samochodu pożarniczego dla OSP w Sadłowie. Drugą połowę kosztów zakupu karosacji sfinansuje Zarząd Wojewódzki Związku OSP.
 
         Skarbnik  gminy  Zofia  Milarska dodatkowo poinformowała, że w dniu 25 października 2005 r. wojewoda udzielił gminie dotacji na zasiłki socjalne w kwocie 115 tys. zł.
 
Do p-ktu 6-go a

Pytania, uwagi zgłosili :

1. Stanisław Błaszkiewicz – radny,
    Pytał, czy środki, o których poinformowała p. skarbnik są przeznaczone do
    wykorzystania w bieżącym roku?
    Skarbnik gminy Zofia Milarska potwierdziła, że środki na zasiłki socjalne
    zostały przyznane na bieżący rok.
 
2. Paweł Kwiatkowski – radny,
    Pytał, jaka była przyczyna braku dofinansowania inwestycji ze środków
    strukturalnych?
    Wrócił do tematu poruszanego na wspólnym posiedzeniu wszystkich komisji
    rady gminy dotyczącego zlecenia opracowania planu rozwoju gminy Rypin.
    Uważał, że taki plan powinni opracować „ludzie miejscowi”. Przemawia za
    tym fakt, że będzie można na bieżąco wprowadzać zmiany w planie.
    Stwierdził, że nie zgadza się na wydatki związane ze zleceniem opracowania
    planu rozwoju gminy i będzie głosował przeciw zmianom w budżecie gminy.
 
3. Ryszard Potwardowski - wójt
    Jeżeli chodzi o pozyskiwanie środków unijnych wyjaśnił, że jest regulamin
    ich przyznawania. Wnioski są rozpatrywane na zasadzie konkursu i trudno
    powiedzieć, co wpłynęło na to, że gmina środków nie otrzymała.
    Ponadto złożono siedem razy więcej wniosków niż było środków
    przewidzianych na ich realizację. Uważał, że należy się cieszyć z tego, że
    otrzymaliśmy dodatkowe środki na jedną inwestycję.
    Jeżeli chodzi o plan rozwoju gminy, nie chciał na ten temat dyskutować.
    Swój wniosek o zabezpieczenie środków na opracowanie planu rozwoju
    gminy oddał do rozpatrzenia radzie gminy.
 
4. Jerzy Wilandt – radny,
    Stwierdził, że rada gminy popiera ochotnicze straże pożarne, ale zaznaczył, że
    jeśli strażacy nie uzyskają 50 % dofinansowania do karosacji samochodu
    pożarniczego, to rada gminy nie sfinansuje zakupu w całości. Rada gminy
    zabezpieczyła w budżecie gminy na ten cel 45 tys. zł, czyli połowę
    potrzebnych środków.
 
Do p-ktu 6-go b
Przewodniczący rady Piotr Pawłowski przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2005 rok, a następnie poddał projekt pod głosowanie.
Radni   do  projektu  uchwały  nie  wnieśli  uwag  i  w  głosowaniu   jawnym,  13 głosami „za” i 1 głosem „wstrzymującym” uchwałę podjęli.
Uchwała nr XXVIII/143/05 stanowi załącznik do protokołu.
 
Do p-ktu 7-go a
Przewodniczący rady Piotr Pawłowski przedstawił informację o złożonych oświadczeniach o stanie majątkowym radnych, stanowiącą załącznik do protokołu.
Przedstawił pisma Wojewody Kujawsko-Pomorskiego i Naczelnika Urzędu Skarbowego w Rypinie w sprawie złożonych przez zobowiązane osoby oświadczeń majątkowych. Pisma stanowią załączniki do protokołu.
Rada gminy wysłuchała w/w informacji.
 
Do p-ktu 7-go b
Wójt Ryszard Potwardowski przedłożył informację o oświadczeniach majątkowych osób zobowiązanych do złożenia oświadczeń wójtowi.
Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Rada gminy wysłuchała w/w informacji.
 
Do p-ktu 8-go
Wójt Ryszard Potwardowski przedstawił informację o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym :
1/ budowa wodociągu w Kwiatkowie zostanie zrealizowana w wyznaczonym
    terminie; włączanie do sieci odbywa się w kolejności dokonanych wpłat przez
    mieszkańców,
2/ będzie modernizowana hydrofornia w Starorypinie, 
3/ realizowana jest modernizacja dróg; rozpoczęły się prace przygotowawcze
    na drodze Ławy-Rusinowo,
4/ wykonano odwodnienie w Sadłowie przy drodze w kierunku Świedziebni,
5/ realizowana jest budowa chodnika w Sadłowie od kościoła do cmentarza,
6/ trwa budowa cmentarza w Starorypinie,
7/ urząd gminy odbierze śmieci zgromadzone w sołectwie, jeżeli uzbierają się
    2-3 przyczepy odpadów.

Do p-ktu 9-go a

W „Wolnych wnioskach...” pytania, uwagi zgłosili :

1. Paweł Kwiatkowski – radny,
    Poruszył sprawę oświetlenia ulicznego. Poinformował, że obecnie lampy
    uliczne świecą zbyt krótko. W Borzyminie po zgaszeniu lamp miała miejsce
    kradzież. Proponował wrócić do rozwiązania, kiedy sołtysi decydowali, jak
    długo mają się świecić lampy uliczne. W okresie zimowy wydłużyć czas
    np. do 6 godzin, w letnim np. 4 godziny. Sterowanie oświetleniem powinno
    odbywać się z urzędu gminy.
 
2. Bogusław Rumocki – radny,
    Zwrócił się z prośbą do radnych i sołtysów o przeznaczenie części diety na
    operację dla niewidomego dziecka z Kowalk. Z uwagi na wyczerpanie
    limitów rodzina musi w całości pokryć koszty operacji oczu dziecka.
    W przeciwnym razie dziecko pozostanie niewidome. Poinformował, że akcja
    pomocy dla chłopca została zorganizowana w szkołach. Ponadto w rypińskim
    oddziale banku spółdzielczego założone zostało konto, na które można
    wpłacać pieniądze.
 
3. Jan Królikowski – sołtys wsi Sikory
    Zaproponował, aby przeprowadzić zbiórkę np. po 5 zł i dopiero całą zebraną
    kwotę wpłacić na konto bankowe.
   
4. Ryszard Potwardowski - wójt
    Poparł zbiórkę pieniędzy na operację dziecka. Poinformował, że w kasie
    urzędu gminy wystawiona jest skrzynka, do której można wrzucać pieniądze.
    Pieniądze zgromadzone w skrzynce zostaną komisyjnie przeliczone
    i przekazane na konto bankowe. Zaproponował, aby sołtysi przeprowadzili
    zbiórkę pieniędzy w sołectwach po 2 zł i wpłacili je do banku.
    Jeżeli lampy uliczne palą się za krótko, to proponował zorganizować zebranie
    wiejskie i przeznaczyć środki sołeckie na oświetlenie, wówczas jednak mniej
    środków będzie na odśnieżanie. Decyzję zebrania wiejskiego w tej sprawie
    należy przedłożyć w urzędzie gminy.
    Poinformował, że nie będzie mógł uczestniczyć w dalszej części obrad sesji
    rady gminy, gdyż musi wyjechać na podpisanie aktu notarialnego.
 
5. Piotr Pawłowski – przewodniczący rady
    Stwierdził, że każde sołectwo ma limit lamp, za które płaci urząd gminy,
    natomiast za dodatkowe oświetlenie płaci sołectwo z funduszu sołeckiego.
 
6. Ryszard Potwardowski - wójt
     Stwierdził, że były wnioski, aby oświetlenie rozliczać na sołectwa.
 
7. Piotr Pawłowski – przewodniczący rady
    Prosił wójta o przedstawienie takich ustaleń w sprawie oświetlenia ulicznego
    na piśmie.
    Ponadto w imieniu Starosty Rypińskiego zaprosił obecnych na uroczystość
    obchodów Święta Niepodległości.
 
8. Stanisław Jankowski – sołtys wsi Rusinowo
    Stwierdził, że Rusinowo jest dużym sołectwem i ma tylko jedną lampę,
    tymczasem Borzymin chce 3-4 lampy. Uważał, że więcej lamp ulicznych nie
    powstrzyma złodzieja.
   
9. Stefan Wiśniewski – sołtys wsi Sadłowo
    Podziękował za zabezpieczenie w budżecie gminy środków na
    dofinansowanie zakupu karosacji samochodu pożarniczego dla OSP
    w Sadłowie. Poinformował, że jednostka otrzymała decyzję Zarządu
    Wojewódzkiego Związku OSP o sfinansowaniu zakupu w 50 %.
 
10. Paweł Kwiatkowski – radny,
      Stwierdził, że chce mieć jasność co do tego czy koszty oświetlenia pokrywać
      z budżetu gminy, czy z wydzielonych środków funduszu sołeckiego.
      Chciał poznać zdanie radnych i poprosił o przegłosowanie tej kwestii.
 
11. Jan Królikowski – sołtys wsi Sikory       Poinformował, że pomimo wcześniej
      zgłaszanych uwag, lampa przy
      Gimnazjum w Kowalkach świeci się bez przerwy.
 
Do p-ktu 9-go b

Odpowiedzi na zgłoszone pytania, uwagi udzielili :

1. Piotr Pawłowski – przewodniczący rady
    Wyjaśnił radnemu Kwiatkowskiemu, że poprosił wójta o dokumentację
    zawierającą ustalenia dotyczące oświetlenia ulicznego. Do sprawy oświetlenia
    rada gminy niebawem powróci.
     Stwierdził, że rada gminy widzi potrzeby straży pożarnej w Sadłowie, tylko
    zastrzega, aby nie musiała zabezpieczać 100 % środków na zakup karosacji
    samochodu pożarniczego.
 
2. Jan Kwiatkowski – sekretarz gminy
    Poinformował,  że za sprawę oświetlenia przy gimnazjum odpowiada
    dyrektor placówki.
 
Do p-ktu 10-go         
Przewodniczący rady gminy Piotr Pawłowski stwierdził, że uchwalony porządek XXVIII sesji został w całości zrealizowany.
Podziękował za udział w obradach i na tym zamknął obrady XXVIII sesji Rady Gminy Rypin.
 
Protokołowała
insp. urzędu gminy                                       
 
Marzena Zdrojewska

Przewodniczący Rady
 
                                                                                                     Piotr Pawłowski

plik do pobrania (104kB) plik
 

metryczka


Wytworzył: Marzena Zdrojewska (28 października 2005)
Opublikował: Julita Kwiatkowska (27 grudnia 2005, 08:29:17)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1178